Мотивационно-ориентировочный (6 мин).
|
Good morning, children. How are you today? Show smiles describing your mood.
Look through the video and say about the theme of our lesson. According to the Oxford Dictionary the word HOUSE has more than one meaning. It means 1. дом, здание; 2.зал, аудитория; 3.дом, династия;
4. учреждение, фирма.
Today we are going to speak about the house as a building that people, usually one family, live in (according to Cambridge Dictionary). What phrases or sentences connected with a HOUSE did you find while preparing for our lesson? So, by the end of the lesson you’ll be able to tell about your friend’s house. What should we do to achieve our aim?
What will you be able to do by the end of the lesson?
How can you apply this knowledge in your life?
Phonetic Drills.
1. Let`s revise English sounds. Repeat after me:
- /k/ (cooker, cup, car)
- /α:/ (armchair, bath)
- /ӕ/ (lamp, flat, garden)
- /u:/ (room, bathroom, living room, bedroom)
- /ʧ/ (kitchen, chair)
2. Read the words in transcription. Match these words to the pictures on the blackboard.
[ʹga:den], [ʹpleiru:m], [ʹkʊkər], [friʤ], [ʹsəʊfə], [haʊs], [ʹbα:θru:m], [ʹkiʧin].
Now I’ll give you cards for reflection “The ladder of success”. You should complete them during the whole lesson. Put “+” when you like a task, “-” -when you don’t like it, “?” when you have difficulties doing the task. Complete “The ladder of success” for the 1ex.
|
Good morning, good morning, good morning to you! (rhyme)
Показывают смайлы, характеризующие их настроение на начало урока.
Называют тему урока, опираясь на видео.
Слушают о значении слова ДОМ из разных источников.
Говорят о словах, связанных с HOUSE.
Формулируют задачи урока, план деятельности, через который будут получены знания и умения.
Повторяют цель и говорят о её практическом применении.
Повторяют правила чтения.
Читают слова по их транскрипции.
|
Регулятивные
целеполагание,
прогнозирование
Личностные
Смыслообразование
Познавательные
Логические
Синтез (составление слов из букв)
|